Oväntat bagage

Förutom lite presenter till nära och kära och en massa glasögon fick vi tydligen med oss en liten överaskning hem, nämligen en trevlig liten kompis som heter Salmonella.

Förra helgen var jag i sthlm, på dop och finska föreningens julfest. När jag kom hem slocknade jag skönt i mammas gästsäng. På morgonen upptäcker jag några sms, där det visar sig att KP haft ont i magen och åkt in på akuten. Jag tänkte för mig själv, kom igen, vi kan börja snacka magsmärta när du upplevt mensvärk eller fött barn. Och när han återhämtat sig så har vi inte tänkt nå mer på det.

Så idag kom beskedet från läkaren, en liten Salmonellabakterie fanns tydligen i KPs mage. Kan säga att jag kände mig lite dum, för då kanske det låg lite sanning bakom hans påstådda magont...

Kom och tänka på när lillasyster Janna opererades för blindtarmen i de yngre tonåren. Resten av oss äldre tjejer i familjen påpekade att man har ont i magen då och då när man är tjej. Det är sånt som man får leva med. Läkaren tyckte syrran hade klarat en väldigt hög tröskel av smärta, och vi andra kände oss ungefär lika dumma som jag känner mig nu.

Två upptäckter och lärdomar förtydligas av denna händelse:
1. Jag har en stålmage (antagligen är jag också smittad, men känner inget)
2. Man ska lita på att personen verkligen har ont även det ibland känns tveksamt (hit räknas inte förkylda män)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0